Tesla intră în China. Cum a „parcat” Elon Musk la Beijing

de: Ciprian Ioana
17 10. 2019

Tesla a primit aprobare pentru a construi o fabrică în China. Speră, în acest fel, să-și mai rezolve din problemele cu ținta de producție, dar lucrurile nu-s atât de simple pe cât par la prima vedere.

Tesla se regăsește pe o listă a companiilor din industria auto care au primit aprobare pentru a începe producția în China. Ministerul Industriei și Informației Tehnologice de la Beijing a făcut public documentul.

Astfel, Tesla primește din partea Guvernului de la Beijing un certificat care-i dă dreptul să fabrice vehicule electrice în a doua cea mai mare economie a lumii.

De ce deschide Tesla o fabrică în China

Tesla se regăsește pe lista companiilor care au primit aprobare pentru a deschide o fabrică în China. Asta înseamnă că producătorul auto american poate începe oricând producția acolo, după ce urmează pașii necesari din punct de vedere logistic.

Deși Tesla nu a comentat, deocamdată, anunțul, se știe că Elon Musk vrea să investească nu mai puțin de două miliarde de dolari în uzina ce va fi construită în Shanghai.

Este prima fabrică Tesla deschisă în străinătate. Reuters arăta, recent, că Elon Musk ar vrea să înceapă producția chiar anul acesta. Chiar și așa, nu e clar dacă își va atinge țintele de producție în ultimele trei luni ale anului.

Sunt mai multe necunoscute în planul de afaceri al lui Elon Musk pentru China și nu numai. Există, între altele, incertitudini legate de comenzi, personal și furnizori.

Tesla intenționează să producă cel puțin 3.000 de mașini Model 3S pe săptămână în  uzina din China. Dar planul lui Musk are bătaie mai lungă. Vrea să fie prezent pe cea mai mare piață auto din lume, dar caută și să evite taxele vamale impuse mașinilor produse în Statele Unite.

Primele două mari economii ale lumii se află într-un rozboi comercial. Iar Musk, la fel ca majoritatea producătorilor mari, nu vrea să fie victimă colaterală.

Odată cu aprobarea primită de Tesla, Beijingul mai dă un semnal în piață. Va fi prima fabrică auto din țară deținută integral de străini.

China arată că-și deschide piața auto și pare pregătită, mai mult ca oricând, să colaboreze pe termen lung fără să pună condiții absurde.